شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۱۸:۲۲

معاون وزیر نفت خبرداد؛
افزایش صادرات نفت و میعانات گازی ایران به روزانه 3 میلیون بشکه

باشگاه خبری فراساحل: معاون وزیر نفت می‌گوید، میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران تا پایان امسال به حدود سه میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، علی کاردر درباره میزان صادرات نفت ایران، افزود: میزان صادرات نفت ایران تا پایان امسال به 2.5 میلیون بشکه افزایش می‌یابد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران می‌گوید، با توجه به صادرات حدود 500 هزار بشکه میعانات گازی، مجموع صادرات نفت و میعانات گازی کشور در پایان امسال به سه میلیون بشکه در روز خواهد رسید. سیدمحسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت نیز در اواسط مهرماه درباره وضعیت صادرات نفت ایران به ایرنا گفته بود: روزانه حدود 2.2 میلیون بشکه نفت خام صادر می‌شود که قصد داریم آن را در ماه‌های آتی افزایش دهیم.

وی یادآور شده بود: با توجه به مشخص بودن میزان مصرف پالایشگاه‌ها، هر میزان که به تولید نفت کشور افزوده شود، صرف صادرات خواهد شد. به گفته وی 600 تا 650 هزار بشکه از نفت صادراتی به مقصد اروپا، و بقیه به کشورهای آسیایی فرستاده می‌شود. وی درباره مقصد افزایش 150 تا 300 هزار بشکه ای صادرات نفت خام نیز گفته بود: نزدیک به 62 درصد نفت خام به آسیا و بقیه به اروپا صادر می‌شود، در صورت افزایش نفت صادراتی، به همین نسبت به اروپا یا آسیا صادر می‌شود. ایران قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را از سه میلیون و 850 هزار بشکه به بیش از چهار میلیون بشکه افزایش دهد. قرار است، بخش اصلی از افزایش تولید نفت ایران از میدان‌های مشترک غرب کارون تامین شود که نفت آنها از نوع سنگین است.



  کد خبر : 2654
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :